2022-08-31

OGŁOSZENIE O NABORZE NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE

OGŁOSZENIE O NABORZE NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE

Dyrektor Miejsko- Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Pińczowie ogłasza otwarty i konkurencyjny nabór na wolne stanowisko urzędnicze w Miejsko- Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Pińczowie

 

I. Nazwa i adres jednostki:

Miejsko- Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej

ul. Złota 7

28-400 Pińczów

 

II. Stanowisko pracy:

Podinspektor ds. funduszu alimentacyjnego Miejsko- Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Pińczowie – 1 etat.

 

III. Wymaganie niezbędne:

1. obywatelstwo polskie,

2. pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych,

3. wykształcenie wyższe, co najmniej 3-letni staż pracy w jednostkach samorządowych

4. niekaralność prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,

5. nieposzlakowana opinia,

6. znajomość zagadnień z zakresu:

- ustawy o  pomocy osobom uprawnionym do alimentów

- ustawy o świadczeniach rodzinnych

- ustawy kodeks postępowania administracyjnego

7.znajomość procedur administracyjnych oraz regulacji prawnych ze szczególną 
znajomością ww. ustaw i rozporządzeń dot. ww. postępowań

8. gotowość podjęcia pracy od 01.10.2022 roku.

 

IV. Wymagania dodatkowe

1. umiejętność właściwego interpretowania i stosowania aktów prawnych

2. umiejętność pracy w zespole, sumienność, odpowiedzialność, umiejętność dobrej organizacji pracy,

3. umiejętność obsługi komputera.

4. dokładność, rzetelność i terminowość w wykonywaniu zadań

5. umiejętność pracy warunkach stresowych i pod presją czasu

6.umiejętnosć formułowania decyzji oraz innych pism administracyjnych

7. mile widziane doświadczenie zawodowe przy obsłudze świadczeń rodzinnych

 

V. Zadania pracownika zatrudnionego do pracy na tym stanowisku.

  • udzielanie informacji dotyczących warunków nabywania prawa do świadczeń rodzinnych, alimentacyjnych, oraz zasad ustalania, przyznawania i wypłacania tych świadczeń;

  • przyjmowanie wniosków, sprawdzanie ich zgodności pod względem merytorycznym i formalnym;

  • rozpatrywanie wniosków, prowadzenie postepowań administracyjnych, prowadzenie rejestru i ewidencji złożonych wniosków;

  • opracowywanie projektów decyzji administracyjnych, postanowień w sprawach indywidualnych z zakresu świadczeń rodzinnych oraz funduszu alimentacyjnego;

  • sporządzanie list wypłat realizowanych świadczeń;

  • prowadzenie korespondencji w prowadzonych sprawach;

  • prowadzenie postępowań w sprawie zwrotu nienależnie pobranych świadczeń;

  • przygotowywanie analiz, raportów i sprawozdań miesięcznych, kwartalnych i rocznych w zakresie określonym przez przełożonego;

  • prawidłowe, rzetelne i terminowe prowadzenie powierzonych spraw zgodnie z przepisami prawa;

  • gromadzenie, kompletowanie i przechowywanie dokumentacji prowadzonych spraw;

  • stałe podnoszenie kwalifikacji poprzez bieżące zapoznawanie się z przepisami;

  • praca w systemach komputerowych obsługujących świadczenia rodzinne, wychowawcze i funduszu alimentacyjnego;

  • prowadzenie spraw dotyczących dochodzenia świadczeń nienależnie pobranych;

  • przeprowadzanie wywiadów alimentacyjnych z dłużnikami i odbieranie oświadczeń majątkowych od dłużników;

  • współpraca z komornikiem sądowym;

  • współpraca z Urzędem Pracy w zakresie sporządzania wniosków o zatrzymanie prawa jazdy dłużnika alimentacyjnego;

  • przygotowywanie wniosków do Prokuratury o ściganie za przestępstwo uchylania się od obowiązku alimentacyjnego;

  • prowadzenie imiennego rejestru dłużników i analityki zobowiązań dłużników alimentacyjnych względem państwa i gminy;

  • udział w szkoleniach w celu podnoszenia umiejętności i kwalifikacji zawodowych;

  • wykonywanie innych poleceń zleconych przez Kierownika Działu Świadczeń Rodzinnych i Wychowawczych oraz Dyrektora M- GOPS

 

VI. Informacja o warunkach pracy na stanowisku

1. Miejsce pracy – Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Pińczowie ul. Złota 7.

2. Praca w pełnym wymiarze czasu pracy w systemie jednozmianowym.

3. Praca administracyjno-biurowa, praca z monitorem ekranowym, obsługa urządzeń biurowych, bezpośredni kontakt z klientem oraz kontakty telefoniczne i mailowe.

4. Praca wymaga samodzielności, dyspozycyjności, odpowiedzialności oraz współpracy z innymi działami Ośrodka i zewnętrznymi instytucjami publicznymi.

5. Wynagrodzenie zgodne z Regulaminem wynagradzania w M-GOPS.

6. Możliwe wyjazdy służbowe.

 

VII. Informacja o wskaźniku zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce:

 

Informuję, że w miesiącu maj br. wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Miejsko-Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Pińczowie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych wynosił powyżej 6%.

 

VIII. Wymagane dokumenty:

1. list motywacyjny,

2. życiorys - curriculum vitae,

3. podpisane oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego,

4. kserokopie dokumentu potwierdzającego wykształcenie,

5. kserokopie świadectw pracy dokumentujących wymagany staż pracy (lub zaświadczenie o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę w przypadku kontynuacji zatrudnienia ),

6. opinia o pracy bądź referencje z poprzednich miejsc pracy (jeżeli kandydat takie posiada),

7. kserokopia strony książeczki wojskowej z wpisami dotyczącymi przebiegu służby wojskowej w przypadku, gdy o pracę ubiega się mężczyzna,

8. podpisane oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych,

9. podpisane oświadczenie, że kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,

10. podpisane oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych dla potrzeb niezbędnych do realizacji niniejszego procesu rekrutacji, zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. U. UE. L. z 2016 r. Nr 119, str. 1) RODO.

11.zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań do zajmowanego stanowiska

12. podpisane oświadczenie o gotowości podjęcia pracy z dniem 01.10.2022 r.

 

IX. Miejsce i termin złożenia dokumentów.

 

Wymagane dokumenty z dopiskiem: „Dotyczy naboru na stanowisko podinspektora ds. Funduszu Alimentacyjnego Miejsko- Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Pińczowie” należy składać osobiście w sekretariacie tut. Ośrodka lub przesłać pocztą na adres:

Miejsko- Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Pińczowie

ul. Złota 7

28-400 Pińczów

Termin składania dokumentów upływa dnia 12.09.2022 r. do godz. 15: 00, przy przesyłkach pocztowych decyduje data wpływu do Ośrodka Pomocy Społecznej w Pińczowie.

.

X. Inne informacje.

1. Dokumenty aplikacje, które wpłyną do Ośrodka po wyżej określonym terminie nie będą

rozpatrywane.

2. M-GOPS nie przewiduje zwracania dokumentacji poszczególnym wnioskodawcom,

bez względu na wynik postępowania.

3. Kandydaci, którzy spełnią wszelkie wymagania formalne, przejdą do następnego etapu naboru, zostaną powiadomieni telefonicznie o terminie oraz formie przeprowadzenia dalszego etapu naboru (test kwalifikacyjny i/lub rozmowa kwalifikacyjna).

4. Informacja o wyniku naboru zostanie umieszczona na stronie BIP i tablicy informacyjnej tut. Ośrodka.

5. Konkurs może zostać unieważniony bez podania przyczyny.

 

 

 

 

Załączniki

Przeczytaj o systemie i przetwarzanych w nim danych

Tożsamość administratora systemu
Administratorem Scentralizowanego Systemu Dostępu do Informacji Publicznej (SSDIP), który służy do udostępniania podmiotowych stron BIP jest Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-583) przy Al. Ujazdowskich 1/3, który zapewnia jego rozwój i utrzymanie. Minister Cyfryzacji w ramach utrzymywania i udostępniania systemu SSDIP zapewnia bezpieczeństwo publikowanych danych, wymagane funkcjonalności oraz rejestrowanie i nadawanie uprawnień redaktorów BIP dla osób wskazanych we wnioskach podmiotów zainteresowanych utworzeniem własnych stron podmiotowych przy użyciu SSDIP zgodnie z art. 9 ust. 4 pkt 3 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429).
Minister Cyfryzacji, jako administrator systemu SSDIP jest jednocześnie administratorem danych osób wnioskujących o dostęp do SSDIP w celu utworzenia podmiotowych stron BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania.
Tożsamość administratora danych
Administratorem danych osobowych przetwarzanych w systemie SSDIP w zakresie osób wnioskujących o utworzenie podmiotowej strony BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania (redaktorów podmiotowych stron BIP) jest Minister Cyfryzacji.

Administratorami danych publikowanych na podmiotowych stronach BIP utworzonych w ramach SSDIP są podmioty, które daną stronę podmiotową BIP utworzyły. Podmioty te decydują o treści danych, w tym treści i zakresie danych osobowych publikowanych na podmiotowych stronach BIP, ich rozmieszczeniu, modyfikacji i usuwaniu.
Minister Cyfryzacji, jako Administrator systemu SSDIP w odniesieniu do materiałów publikowanych na podmiotowych stronach BIP jest podmiotem przetwarzającym. Może on ingerować w treść materiałów publikowanych na poszczególnych stronach podmiotowych BIP jedynie w przypadku, gdy właściwy podmiot, który daną stronę utworzył i nią zarządza utracił do niej dostęp lub z innych przyczyn utracił nad nią kontrolę.
Dane kontaktowe administratora systemu SSDIP
Z administratorem systemu SSDIP można się skontaktować poprzez adres email mc@mc.gov.pl, pisemnie na adres siedziby administratora, lub na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa.
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych
Administrator systemu SSDIP wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować poprzez email iod@mc.gov.pl lub listownie – na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować wyłącznie w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych osób składających wnioski o udostepnienie SSDIP, redaktorów poszczególnych stron BIP, oraz incydentów bezpieczeństwa.
W sprawach przetwarzania danych osobowych zawartych w treści materiałów publikowanych w ramach poszczególnych stron podmiotowych, należy się kontaktować z inspektorem ochrony danych podmiotu, którego strona BIP dotyczy, ich redaktorem lub kierownictwem podmiotu, który daną stronę podmiotowa BIP utworzył.
Cele przetwarzania i podstawa prawna przetwarzania
Celem przetwarzania danych publikowanych na stronach podmiotowych BIP przez poszczególne podmioty jest udostępnienie informacji publicznej wytworzonej w urzędzie i dotyczącej działalności urzędu. Podstawę prawną publikacji stanowi wypełnienie obowiązku prawnego, o którym mowa w art. 8 oraz art. 9 ust 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
Celem udostępniania systemu SSDIP przez Ministra Cyfryzacji jest umożliwienie podmiotom zobowiązanym, o których mowa w art. 4 ust 1 i 2 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, utworzenia i prowadzenia własnych stron BIP (co wynika z art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ww. ustawy).
Odbiorcy danych lub kategorie odbiorców danych
Dane osobowe w zakresie imienia, nazwiska, nr telefonu, nr faksu dotyczące redaktorów podmiotowych stron BIP oraz dane osobowe publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na poszczególnych podmiotowych stronach BIP są danymi udostępnianymi publicznie bez żadnych ograniczeń, w tym Centralnemu Ośrodkowi Informatycznemu w Warszawie przy Alejach Jerozolimskich 132-136, któremu Ministerstwo Cyfryzacji powierzyło przetwarzanie danych przetwarzanych w ramach platformy SSDIP.
Okres przechowywania danych
Dane dotyczące osób wnioskujących o udostępnienie systemu SSDIP oraz dane osób wyznaczonych na redaktorów stron podmiotowych przechowywane są przez czas, w jakim osoby te pełniły swoje funkcje oraz przez okres wskazany w przepisach prawa po okresie, w którym osoby te przestały pełnić swoje funkcje.
Dane osobowe osób zawarte w materiałach publikowanych w ramach podmiotowych stron BIP przechowywane są przez okres ustalony przez osoby zarządzające treścią tych stron.
Prawa podmiotów danych
Osoby, których dane są przetwarzane w systemie głównym SSDIP, w tym osoby składające wnioski o przyznanie dostępu do SSDIP oraz osoby będące redaktorami podmiotowych stron BIP, mają prawo dostępu do swoich danych, prawo do sprzeciwu, prawo ograniczenia przetwarzania oraz prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, o którym mowa powyżej. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora systemu tj. Ministra Cyfryzacji lub wyznaczonego inspektora ochrony danych na adres iod@mc.gov.pl.
Osoby, których dane są publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na podmiotowych stronach BIP maja prawo dostępu do danych, prawo do sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania, prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, w którym ich publikacja jest wymagana. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora danych podmiotu, którego dana strona BIP dotyczy, lub wyznaczonego przez niego inspektora ochrony danych.
Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
Osobom, których dane są przetwarzane w systemie SSDIP lub na podmiotowych stronach BIP publikowanych przez poszczególne podmioty przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO) z siedzibą w Warszawie przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Informacja o dobrowolności lub obowiązku podania danych
Przetwarzanie danych osobowych osób składających wnioski o dostęp do SSDIP oraz osób wyznaczonych do redakcji poszczególnych stron podmiotowych BIP jest niezbędne dla zapewnienia kontroli dostępu i wynika z przepisu prawa, tj. art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429) oraz § 15 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej (Dz. U. Nr 10, poz. 68), w związku z art. 20a ustawy z dnia 17 lutego o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2019 r. poz. 700, 730, 848, 1590 i 2294) i przepisami rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 2247).
Publikowanie danych osobowych na stronie systemu SSDIP oraz na podmiotowych stronach BIP jest dopuszczalne tylko wtedy, jeśli wynika z przepisów prawa, lub jeśli administrator danych uzyskał zgodę tych osób na ich publikację.



Zapoznałem się..